Η πανδημία επιτάχυνε την εξοικείωση των καταναλωτών με τις διαδικτυακές αγορές καθώς τα παρατεταμένα lockdowns και η σειρά περιορισμών πρόσβασης σε φυσικά καταστήματα, τους ανάγκασαν να στραφούν στο e-commerce για την κάλυψη των καταναλωτικών τους αναγκών. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari (Μάιος 2021), το 68% των Ελλήνων έκανε τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο ενώ 6 στους 10 από όσους χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων (πηγή: SEPE, Απρ 2021).
Η νέα αυτή πραγματικότητα μπορεί να λειτουργήσει ως μία μοναδική ευκαιρία για κάθε επιχείρηση ενώ την ίδια στιγμή, ανάλογα με το πώς θα εκμεταλλευτεί ή όχι τις νέες συνθήκες, μπορεί να λειτουργήσει ως ο «εφιάλτης» της. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των e-shops έχει αυξηθεί ραγδαία και παράλληλα νέες αγορές –πέραν της ελληνικής- έχουν μπει δυναμικά στην παλέτα των επιλογών του εκάστοτε καταναλωτή.
Ενώ κάποια e-shops παγκοσμίως επένδυσαν στην ταχύτητα αποστολής παραγγελιών – που ταλαιπώρησε χιλιάδες καταναλωτές και επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια- κάποια άλλα πρόσθεσαν ως ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα το «packaging» αντιλαμβανόμενες τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στο «customer experience». Κάθε σύγχρονη επιχείρηση, όπως και η δική σου, που θέλει να μπει δυναμικά στο παιχνίδι του e-commerce και να βγει αλώβητη από τον ανταγωνισμό, οφείλει να επαναπροσδιορίσει την προσοχή που αφιερώνει στη συσκευασία που παραλαμβάνει ο καταναλωτής.
Πώς όμως η συσκευασία επηρεάζει τις επιλογές του καταναλωτή και γιατί είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εικόνα του brand σου; Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τους 3 πιο δυνατούς λόγους που θα σε παρακινήσουν να επενδύσεις σε μία συσκευασία που ξεφεύγει από τα τετριμμένα.
Ενδεχομένως να έχεις αναρωτηθεί πολλές φορές γιατί κάποιοι πελάτες σου δεν επέστρεψαν ποτέ στο e-shop σου για μία δεύτερη ή τρίτη αγορά. Μπορεί να πίστεψες ότι δεν χρειάστηκαν για την ώρα κάποιο επιπλέον προϊόν από όσα προσφέρεις ή ότι πρέπει να επενδύσεις σε μία email marketing στρατηγική που θα κρατήσει το αγοραστικό σου κοινό ζεστό ή ότι φταίει η μεταφορική εταιρεία που δεν παρέδωσε εγκαίρως την παραγγελία.
Εμείς εδώ όμως, θα σου πούμε ότι έφταιγε η συσκευασία στην οποία παρέλαβε τελικά ο πελάτης σου την παραγγελία του. Σύμφωνα με έρευνα, το 52% των online αγοραστών που λαμβάνει την παραγγελία του σε μία εξαιρετική συσκευασία, θα επέστρεφε στο συγκεκριμένο e-shop για μελλοντικές αγορές (πηγή: GWP Group). Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει ότι μία προσεκτικά σχεδιασμένη συσκευασία ενισχύει την αξιοπιστία και την καλή φήμη της επιχείρησής σου ενώ παράλληλα λειτουργεί και ως αποτελεσματικός τρόπος βελτίωσης της εικόνας του brand σου. Σε βοηθάει να αποκτήσεις repeaters, πιστούς πελάτες δηλαδή για τους οποίους είσαι στις πρώτες αν όχι η πρώτη επιλογή για τις μελλοντικές αγορές τους.
Έχουμε παρατηρήσει τα τελευταία χρόνια πώς τα social media και συγκεκριμένα το UGC (user generated content) μπορεί να απογειώσει ή να καταστρέψει τη φήμη μίας επιχείρησης, ενός σημαντικού προσώπου ή ενός προϊόντος. Αν νιώθεις ότι δεν μπορείς να ελέγξεις το UGC, σου έχουμε ευχάριστα νέα. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορείς.
Πώς; Μέσα από μία τέλεια συσκευασία. Σύμφωνα με το Dotcom Distribution Packaging Report, το 60% των online αγοραστών είναι πρόθυμοι να μοιραστούν μία φωτογραφία στα social media τους εφόσον το προϊόν βρίσκεται σε μία προσεκτικά σχεδιασμένη συσκευασία ενώ το 85% των millennials επηρεάστηκε και προχώρησε στην αγορά ενός προϊόντος μέσα από ανάλογο είδους περιεχόμενο στα social media (πηγή: Marketing Dive). Μήπως λοιπόν να πάρεις την εικόνα του brand σου στα χέρια σου μέσα από συσκευασίες που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις online και offline και θα αποτελέσουν την αφορμή να διαφημιστεί το brand σου από τους πελάτες σου;
Το έχουμε πει και στο παρελθόν, το λέμε ξανά και τώρα, ότι η στιγμή που ο πελάτης σου λαμβάνει την παραγγελία του είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά σημεία για να κλέψεις τις εντυπώσεις και να μείνεις χαραγμένος στο μυαλό του. Το πώς θέλεις να σε θυμάται όμως είναι κάτι που πρέπει να μελετήσεις προσεκτικά.
Χρειάζεται επτά δευτερόλεπτα για τον κάθε έναν από εμάς να σχηματίσει μία εντύπωση για κάτι ή και για κάποιον. Εάν ο πελάτης σου παραλάβει μία πρόχειρη και αδιάφορη συσκευασία απλώς θα την σκίσει γρήγορα και βιαστικά για να την ανοίξει και να ασχοληθεί με το περιεχόμενό της. Αν όμως παραλάβει μία έξυπνα και προσεκτικά σχεδιασμένη συσκευασία, θα επενδύσει χρόνο για να την επεξεργαστεί, θα σκεφτεί λίγο περισσότερο το brand σου, θα νιώσει ότι του έχεις δώσει αξία, ότι είσαι ένα brand που ενδιαφέρεται για τους πελάτες του και θα ενθουσιαστεί. Με λίγα λόγια, θα έχεις κλέψει τις εντυπώσεις και θα μείνεις για πάντα χαραγμένος στο μυαλό του και άρα στις επιλογές του για την επόμενη παραγγελία.
Στην Cartabianca, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα των συσκευασιών στην ενίσχυση της φήμης του εκάστοτε brand, προσφέρουμε ποιοτικές και άριστες επιλογές που θα σε βοηθήσουν να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό. Επικοινώνησε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες σου και να σου προτείνουμε αποτελεσματικές λύσεις που θα ενδυναμώσουν το brand awareness και θα συντελέσουν στην αύξηση των πωλήσεών σου.
Cartabianca
Latest News
Κλέψε τις εντυπώσεις, ενίσχυσε τη φήμη της επιχείρησής σου και ανάδειξε τον premium χαρακτήρα σου με κάποιες μοναδικές αλλά απαραίτητες επιλογές σε συσκευασίες για ζαχαροπλαστεία.
«Τι αγόρασες;» είναι η πρώτη, αυθόρμητη ερώτηση που κάνει κάποιος, όταν βλέπει ένα αγαπημένο του πρόσωπο να κρατάει τσάντες με ψώνια στα χέρια του. Μέσα σε […]
Κλέψε τις εντυπώσεις, ενίσχυσε τη φήμη της επιχείρησής σου και ανάδειξε τον premium χαρακτήρα σου με κάποιες μοναδικές αλλά απαραίτητες επιλογές σε συσκευασίες για ζαχαροπλαστεία.