Η χριστουγεννιάτικη περίοδος ήταν και εξακολουθεί να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον καταναλωτή και τη θεαματική αύξηση στην αγοραστική κίνηση. Απαστράπτουσες βιτρίνες, λαμπερά δώρα, πολύχρωμα στολίδια και φώτα, η ευτυχία και η χαρά της περιόδου ‒ όλα δημιουργούν τις ευνοϊκότερες προϋποθέσεις για αγορά θελκτικών χριστουγεννιάτικων δώρων. Άλλωστε τα δώρα, ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων, είναι ένας τρόπος για να εκφράσετε την αγάπη, την ευγνωμοσύνη και την εκτίμησή σας προς τον παραλήπτη.
H ιστορία της σύνδεσης του καταναλωτή με τη συσκευασία των προϊόντων εντοπίζεται στις αρχές του 20ού αιώνα. Εκεί τοποθετείται χρονικά η ιστορία που ακολουθεί και συνδέει την πανίσχυρη πλέον αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων Hallmark με τη βιομηχανία του σύγχρονου χαρτιού περιτυλίγματος (Spencer, 2017).
Στις αρχές του 1900 τα περισσότερα δώρα συσκευάζονταν σε απλό καφέ χαρτί περιτυλίγματος. Αυτό το χαρτί χρησιμοποιούσε και το κατάστημα Hall Bros στο Κάνσας Σίτυ, ώσπου το 1917 τα αποθέματα τελείωσαν. Το κατάστημα Hall Bros, αντί να ανακοινώσει στους πελάτες τους ότι είχε έλλειψη, αποφάσισε να τους εξυπηρετήσει κάνοντας κάτι πρωτοποριακό: τύλιγε τα δώρα των πελατών τους με τη διακοσμητική επένδυση που προοριζόταν για τη διακόσμηση των φακέλων εκείνης της εποχής.
Αυτή ήταν η απαρχή της βιομηχανίας του διακοσμητικού χαρτιού περιτυλίγματος και της αλυσίδας Hallmark, όπως την ξέρουμε σήμερα.
Η σύγχρονη βιομηχανία της συσκευασίας έχει διατηρήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά εκείνης της εποχής. Και δεν είναι τυχαίο που όλα τα μεγάλα brands παγκοσμίως επενδύουν εκατομμύρια κάθε χρόνο για να προωθήσουν τα προϊόντα τους αλλά και τις συσκευασίες αυτών. Δεν υφίσταται σωστό branding χωρίς κατάλληλο packaging branding. Αυτό είναι πλέον δεδομένο. Πώς, όμως, η χριστουγεννιάτικη συσκευασία επηρεάζει τον καταναλωτή;
Η συσκευασία του δώρου αποτελεί έναν από τους καθοριστικότερους παράγοντες για την αγορά ενός προϊόντος. Πόσες φορές δεν θέλατε να αγοράσετε κάτι ακριβό που όμως η συσκευασία του δεν ήταν ιδιαίτερα θελκτική και τελικά καταλήξατε σε μια πιο φτηνή και λιγότερο εντυπωσιακή επιλογή; Η χριστουγεννιάτικη συσκευασία δεν διαφέρει ως προς αυτό: όσο πιο εντυπωσιακή, φαντασμαγορική και λαμπερή είναι τόσο πιο όμορφα συναισθήματα θα δημιουργήσει στον καταναλωτή, που τελικά θα τον οδηγήσει στην αγορά του.
Η αξία που εσείς επενδύετε στο brand σας μεταφέρεται ασυνείδητα και χαράσσεται στη μνήμη του καταναλωτή. Ένα χριστουγεννιάτικο δώρο πρέπει σίγουρα να είναι αντιπροσωπευτικό του παραλήπτη ή της περίστασης, να είναι χρήσιμο και χρηστικό ή κάτι που θα εντυπωσιάσει. Αυτό όμως που θα το αναδείξει είναι η τελική εντύπωση και αντίληψη που θα δημιουργήσει η χριστουγεννιάτικη συσκευασία. Μόλις η τελική αντίληψη –θετική ή αρνητική- παγιωθεί, ο καταναλωτής θα την ανακαλεί διαρκώς ασυνείδητα στη μνήμη του ταυτίζοντάς την με τα προϊόντα σας και εν τέλει με το brand σας.
Τα Χριστούγεννα είναι η μοναδική περίοδος του χρόνου που κάθε brand καλείται να αποδείξει την αξία του μέσα από θελκτικές και λαμπερές συσκευασίες. Η σωστή χριστουγεννιάτικη συσκευασία θα αποτελέσει το επίκεντρο της προσοχής, περισσότερο ακόμα και από το δώρο. Γιατί; Επειδή αυτή την περίοδο αποσκοπείτε μέσω των δώρων να δημιουργήσετε ένα χαρούμενο και εορταστικό πνεύμα προσφοράς, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλο ή μικρό είναι το δώρο. Σημασία έχει η τελετουργία του unwrapping: η μακριά κόκκινη κορδέλα, το εντυπωσιακό κουτί, η τσάντα που θα ανοίξει ο παραλήπτης, το χαρτί που θα ξετυλίξει. Ακόμα και ένα πολύ απλό κέρασμα που θα δει ο καταναλωτής στα ράφια των καταστημάτων, σε μια επιτυχημένη χριστουγεννιάτικη συσκευασία μεταμορφώνεται στα μάτια του, κεντρίζει το ενδιαφέρον του και επιτελεί τον σκοπό του: να αυξήσει την αγοραστική του δύναμη!
Από τα παραπάνω διαπιστώνετε ότι η αγοραστική δύναμη ενός προϊόντος και η αναγνωρισιμότητα ενός brand μπορούν να ενισχυθούν την περίοδο των Χριστουγέννων με τον στρατηγικό σχεδιασμό της χριστουγεννιάτικης συσκευασίας που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των προϊόντων σας:
– Προωθήστε limited editions συσκευασίες.
– Σχεδιάστε προσεκτικά και μελετημένα τις χριστουγεννιάτικες συσκευασίες.
– Επιλέξτε τα κατάλληλα υλικά.
– Δημιουργήστε μοναδικές εμπειρίες unwrapping και unboxing, αναδείξτε τα προϊόντα σας και κάντε τους καταναλωτές να αισθανθούν μοναδικοί.
Η έμπειρη ομάδα της Cartabianca θα σας βοηθήσει, με μελετημένο σχεδιασμό, σε customized χριστουγεννιάτικες επιλογές που θα οδηγήσουν σε άμεση αύξηση των πωλήσεών σας την περίοδο με τη μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση. Μη χάνετε άλλο χρόνο!
Cartabianca
Latest News
Κλέψε τις εντυπώσεις, ενίσχυσε τη φήμη της επιχείρησής σου και ανάδειξε τον premium χαρακτήρα σου με κάποιες μοναδικές αλλά απαραίτητες επιλογές σε συσκευασίες για ζαχαροπλαστεία.
«Τι αγόρασες;» είναι η πρώτη, αυθόρμητη ερώτηση που κάνει κάποιος, όταν βλέπει ένα αγαπημένο του πρόσωπο να κρατάει τσάντες με ψώνια στα χέρια του. Μέσα σε […]
Κλέψε τις εντυπώσεις, ενίσχυσε τη φήμη της επιχείρησής σου και ανάδειξε τον premium χαρακτήρα σου με κάποιες μοναδικές αλλά απαραίτητες επιλογές σε συσκευασίες για ζαχαροπλαστεία.